Terima kasih Datuk Bandar KL & DBKL diatas keperihatinan

Simpang di Jlana Gombak dan Jalan Balau ke Taman Setapak
Simpang di Jalan Gombak dan Jalan Balau ke Taman Setapak

Pihak kami menerima banyak aduan daripada penduduk-penduduk yang menyatakan bahawa keadaan di persimpangan masuk ke Taman Setapak di Jalan Balau dan Jalan Gombak amat membahayakan kepada pengguna-pengguna jalan raya terutamanya kepada penduduk-penduduk di kawasan Jalan Balau / Taman Setapak.

Penduduk-penduduk menyatakan bahawa sering berlaku kemalangan jalan raya di persimpangan tersebut dan dimaklumkan telah ada kemalangan yang mengakibatkan kehilangan nyawa.

Bagi pihak penduduk-penduduk pejabat perkhidmatan kami telah memohon daripada pihak DBKL supaya memasang lampu isyarat di persimpagan tersebut bagi memudahkan kenderaan yang ingin masuk ke dan keluar daripada Taman Setapak untuk mengelakkan daripada berlakunya kemalangan jalan raya di kawasan berkenaan.

Sukacita dimaklumkan bahawa pihak DBKL telah membuat tinjauan di lokasi berkenaan dan telah bersetuju untuk memasang lampu isyarat di persimpagan tersebut sebagaimana yang diminta oleh penduduk-penduduk.

Pihak kami telah dimaklumkan oleh pihak DBKL kerja-kerja pemasangan lampu isyarat di simpang jalan tersebut akan dimulakan pada minggu ini.

Bagi pihak penduduk-penduduk di kawasan, pengguna-pengguna jalan raya dan kami, kami mengucapkan terima kasih kepada Datuk Bandar Kuala Lumpur, Yg Bhg Datuk Phesal, dan pegawai-pegawai DBKL yang perihatin kepada kehendak-kehendak rakyat.

Ini menunjukkan DBKL menjunjung tinggi dasar-dasar YAB Dato’ Seri Najib bin Tun Abdul Razak iaitu: “RAKYAT DIDAHULUKAN & PENCAPAIAN DIUTAMAKAN”.  Terima kasih DBKL.

Sebarang pertanyaan lanjut boleh menghubungi pembantu saya, En Yaacob, di no 03 41433322 atau 012 2186929.

Sekian, terima kasih

Share:

Old Blog Stats

5,037,921 hits

New Site Statistics
  • Total visitors : 0

Recent Posts

Recent Comments

Can you imagine Elizabeth Ken is the co founder of BXC with the famous operator Emil Rinaldi Sjaiful! The BXC deal with MAHB also involved Tencent - so was Geeko…
The Geeko case was so clear and yet MACC didn’t take actions against Siew Ka Wei & Elizabeth!. We should know why!
MACC should have charged Elizabeth ken and Siew Ka Wei as the evidence published in YB's blog more than enough to show the corruption. Elizabeth Ken was the person signing…
Siew Ka Wei's wife must be proud of him because he has good employment policy when it comes to employing female staff. Heard from the grapevine that sweeties Elly Ken…
Hi jimmy Since the day I lodged the police report against sweeties Elizabeth Ken, there is no development. The police has not recorded a statement from me. I will be…
Archives

Categories

Scroll to Top