Dato’ Siew Ka Wei: “Speedy Gonzales” RM99.693 Mil Deal Tainted With Conflicts of Interest! Part – 2

Dato’ Siew Ka Wei and his many outfits. He is an extremely capable and talented man.

Updates @ 10:30 pm on 7-4-2018:  The Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) has visited the Tourism and Culture Ministry over what is believed to be a contract signed between the ministry’s promotional agency Tourism Malaysia and a company.  Tourism Malaysia director-general Mirza Mohammad Taiyab said several MACC officers had gone to the ministry’s headquarters in Putrajaya to “inquire” yesterday following some media reports.”   FMT‘s full report HERE.

Yours truly is extremely impressed by the swift reply of Yg Bhg  Datuk Seri Mirza Mohammad Taiyap, who signed the “Speedy Gonzales” Geeko contract, and hopes he and his little napoleons could sleep soundly tonight and for many more months to come after having responded and answered the short “inquiries” from MACC to such perfection.  This is the correct attitude of “business as usual” – to do more Speedy Gonzales” or direct negotiation contracts.   

Two days have elapsed since this article had been published, yours truly is still waiting for the famous corporate genius, Yg Bhg Dato Siew Ka Wei, to refute the allegations made in it or make satisfactory declarations as requested.  If Yg Bhg Dato Siew Ka Wei and/or Datuk Seri Mohammad Taiyap choose not to respond by 5 pm on 8 June, 2018,  yours truly will publish a new posting to show how rotten this “Speedy Gonzales” deal is. Therefore, silence is not an option for both Yg Bhg Datuk Siew Ka Wei and/or Datuk Mirza Mohammad Taiyap and their little napoleons.   

Continue reading “Dato’ Siew Ka Wei: “Speedy Gonzales” RM99.693 Mil Deal Tainted With Conflicts of Interest! Part – 2″

AirAsia’s “Spokewoman” Done It Again

AIrlines reducing fuel surcharge
The Star on 27-1-2015:  Another master piece by BK Sidhu, the editor of Star Business.

 

On 26-1-2015 Tony Fernandez, the CEO of AirAsia issued a press statement that AirAsia was abolishing fuel surcharge for its flights.  BK Sidhu, the Star Business Editor, went on an overdrive to assist in the spinning of the said announcement to put AirAsia in the good light during this particular period.  Prior to the crash of the unauthorised AirAsia’s flight QZ8501, Tony and/or AirAsia have been enjoying positive stories from BK Sidhu, the editor of Star Business.

 

Continue reading “AirAsia’s “Spokewoman” Done It Again”

AirAsia Claimed “Verbal Application” Made For QZ8501

The wreckage of unauthorised AirAsia flight 8501.
The wreckage of the unauthorised AirAsia flight QZ 8501.  162 innocent lives have been killed!

Updates on 14-1-2015: Jakarta Post – I admitted that administrative negligence occurred when requesting the change in flight schedule, as the verbal information failed to reach the ministry,” Sunu Widyatnoko said. Sunu Widyatnoko is the director of AirAsia.  For full Jakarta Post report HERE.   

 

On 13-1-2015 it has been reported in Antara News that AirAsia had finally admitted during the hearing before the Members of the Commission V of the Indonesian House of Representatives that AirAsia was only allowed to fly four days a week on Monday, Tuesday, Thursday and Saturday.  

Continue reading “AirAsia Claimed “Verbal Application” Made For QZ8501″

Now Everyone Can Claim For Damages For Mistreatment by AirAsia

 

"NOW EVERYONE CAN SUE & BE COMPENSATED FOR MISTREATMENT"
“NOW EVERYONE CAN SUE & BE COMPENSATED FOR MISTREATMENT”

 

A pregnant housewife ordered to disembark from an AirAsia aircraft in Denpasar, Bali, Indonesia three years ago for not having a medical certificate to travel, was awarded RM43,999 in damages by the Court of Appeal here today. Continue reading “Now Everyone Can Claim For Damages For Mistreatment by AirAsia”

Are the MCA leaders aware of the “Api Dalam Sekam” in The Star?

Star front page headlines on 26-2-2014
Star front page headline on 26-2-2014. Was it to ridicule the MCA leaders as “Yes men”?

What is the Group Chief Editor of The Star, Ms June Wong, up to? For two days this week, the paper has came out with more than strange headlines.

On 26-2-2014 (Monday), its front page headline read Yes, Ministers”, which came a day after the MCA delegates have voted for the resolution to allow the party’s acceptance of Cabinet and government posts.  Was it a subtle form of ridiculing the party by a newspaper owned by the party? Continue reading “Are the MCA leaders aware of the “Api Dalam Sekam” in The Star?”